נתניהו מזגזג? חשש במפלגות החרדיות שחוק הגיוס לא יתוקן בקרוב

    ארי וידר No Comments on נתניהו מזגזג? חשש במפלגות החרדיות שחוק הגיוס לא יתוקן בקרוב
    12:16
    16.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם הממשלה מנסה לעשות לשמוט את איום החרדים ובכך למנוע שינוי אמיתי בחוק הגיוס? כך לפחות חוששים היום במפלגות החרדיות לאור הודעתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי שאמר כי יפעל לשכנע את הנציגים החרדים לדחות את ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על תיקון חוק הגיוס על מנת לקיים דיונים על החוק, בוועדת חוץ וביטחון.

    לדברי הנגבי בוועדת הכנסת, תיקון חוק הגיוס יובא ביום שני הבא להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, אולם הוא הוסיף שהוא לא יכול להתחייב למועד לקריאה שנייה שלישית לחוק הגיוס, היינו הכוונה היא לדחות את ההצבעה המשמעותית על שינוי חוק הגיוס, רק לאחר שינוי התקציב, ובכך לא לאפשר למפלגות החרדיות להפיל את הממשלה.

    בתגובה אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס "לא תהיה הצבעה בשניה ושלישית על חוק התקציב, ללא הצבעה בשניה ושלישית על חוק הגיוס".

    בתוך כך ממשיך יאיר לפיד לנסות להפעיל לחץ על חברי כנסת נגד שינוי חוק הגיוס. היום כתב כי "עצוב שכל כך הרבה שרים וחברי כנסת יצביעו בניגוד למצפונם נגד הרעיון של חיים משותפים".

    גם יו"ר ישראל ביתנו איווט ליברמן תקף את החוק החדש."אני מתנגד לחוק הגיוס החדש. זה לא ראוי. כל גדולי ישראל היו לוחמים. הכניעה המוחלטת של הליכוד בפני המפלגות החרדיות – נוגדת את רוח הציונות". אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.



    0 תגובות